» Hemma

Hej på er!
Kom hem hit klockan 8 ikväll efter en lååång dag på Ullared, men vi har haft fruktansvärt kul och härligt. Dock har jag mått dåligt nästan hela resan och är nu så fruktansvärt trött så att jag ger upp. Har satt på en film att somna till och säger nu godnatt!


» Sleep to Ullared

Framme nu sen länge, har ätit pizza och myst lite. Nu ska jag sova inför imorgon! Natti natti!


» Sooner

Hej på er!
Har precis anlänt till lägenheten efter skolan. Gick ju bara på 2/3 lektioner eftersom jag åker mot Ullared snart! Blir upphämtad här vid halv 2 och sen är det väl typ bara upphämtning av alla andra som gäller innan vi beger oss. Vi ska sova en natt på ett ställe innan vi åker till själva Ullared på lördagmorgon. Hoppas vi hörs senare.

» Learn a bit!

Ditt namn? Paula
Födelseår? 1998
 Hur lång är du? 170+
Spelar du något instrument? Inte mer än jag blir tvingad till på musiken.
Är du hungrig? Nej inte alls
Vart befinner du dig just nu? Vardagsrummet i huset.
 Biter du på naglarna? Aldrig
Vad är du bra på? Ta befälet, plugga och skriva.
 Har du några husdjur? Hund, katter, kanin.
 
Är du singel? Ja
Vad vill du ha just nu? Ullared och A:n ;)
 Ditt mål i livet? Leva mitt liv och kunna se tillbaka på det med stolthet.
 Har du någon vän du känt i 10 år? Sandris
Har du körkort? Nej inte på något, eller jo symaskin :p
 Vilket/vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig? Sanna
Pepsi eller Coca cola? Cola
McDonald’s el. Burger King? McDonald’s
Sjunger du? Oja, hela tiden! Inte bra dock
Vad har du för skostorlek? 40-42
Vill du gifta dig? Ja
 
Kommer du överens med dina föräldrar? Jodå, ibland.
Din hårfärg och frisyr? Brun/råttfärgat, självlockigt.
Skorna du hade på dig idag: Mina svarta höstskor.
Grönan eller Liseberg? hatar att åka karusell.
Vad sover du i? kläder
Kläder du hade på dig idag? Jeans, linne och kofta.
Vilka kläder skulle du vilja ha nu? Nya tröjor
Favoritfärg på kläder? Svart!
Hur mycket köper du kläder för i månaden: Typ ingenting...
Tatueringar du har? Inga, tyvärr.
Piercingar du har? Öronen
 
Har du glasögon? Läsglasögon än så länge men får nog vanliga till slut.
Hur ser din plånbok ut? Stor och svart ;)
Din perfekta pizza? En kebabpizza
Favoritårstid? Sen vår, sommar och tidigt höst
Favorit mat och dryck? Tacos och Kolsyrat vatten
Favoritdjur? Hund
Favoritparfym? Kan inga namn på mina ;)
Vad köpte du senast? Godis i lördags
Hur mycket pengar har du? Tillräckligt.
Hur svarar du i telefonen? Hej, det är Paula.
Vem ringde du senast? Farmor
Sov du ensam i natt? Ja
 
Vem sov du senast hos? Sandra
Vad gjorde du klockan 08 i morse? Sjöng för full hals och väntade på bussen ;)
Vad gjorde du för 15 minuter sen? Såg på tv
Vad var det sista du sa högt? Något komikerprogram med fotograftema
Det senaste någon sa till dig? Ja det är du.
Vad har du druckit idag? Vatten och julmust
Vad var det senaste du åt? Choklad
Vad är det för färg på din ytterdörr? Träfärgad, dock ganska ointressant?;)
Väder hos dig? För mörkt för att se
Godaste glassmaken? Mint!
 
Sover du tungt? Ganska
Drömmer du mardrömmar? Ibland
Favoritklädsel? Mjukisbyxor
Vad ser du om du tittar åt höger? Tvn
Vad ska du göra härnäst? Sova!
Humör just nu? Trött
Favoritgodis? Sura colanappar, dreglar bara jag tänker på dem..:P
Sommarplaner? Jobba? Har inte funderat på det än...
Hur många kuddar sover du med? Två
Morgon eller nattmänniska? Morgon
Har du dåligt morgonhumör? Inte alls.
Är du kittlig? Nej, faktiskt inte
Snarkar du? De säger det, jag har ingen aning! Haha
Stjärntecken? Firre
 
Stökigt eller välstädat? Välstädat
Vad längtar du mest efter? Ullared!
Om du skulle väcka någon från de döda, vem skulle det vara? Min faster.
Vad väntar du dig om 10 år? Bra jobb, förhoppningsvis familj.
Vad luktar det just nu? Choklad
Saknar du någon just nu? Ja
Snus eller cigaretter? Lika idiotiskt båda två.
Vill du ha barn, hur många? Ja och typ 2-3.
Längtar du efter din nästa födelsedag? Inte än
Är du snäll? Ja det tycker jag.
Är du blyg? Nja
 
Tycker du att du har en fin dialekt? Finns väl inget vackrare än närkingska?
Syskon? Japp Sanna, 13.
Tycker folk du är snygg? Tror jag inte
Har du använt någon hårprodukt idag? Ja
Har du bråkat med någon idag? Nja, Inte seriöst i alla fall.
Vad har du för planer för helgen? ULLARED!
Sugen på just nu? Faktiskt skolan och julpynta.
Brukar du bada i sjöar om somrarna? Japp
En film? Dirty Dancing
Vem får en kram? Alla som vill!
Brukar du läsa horoskop? Nja ibland.
 
 
Lite mer fakta om mig har ni nu;)
 
 
 
 

» Sleep in your arms..

Efter en produktiv eftermiddag med städning av rummet ska jag krypa till kojs! Godnatt på er ❤️



» Ullared!



På fredag drar jag till ULLARED! Har längtat dit jättelänge och nu ska jag äntligen dit. Jag ska åka med Sandra, hennes mamma, Anki (hon som var med till Stockholm i augusti) och Ankis dotter.
Så på fredag så slutar jag en lektion tidigare så åker vi runt typ 3 och då stannar på ett ställe, sover över där innan vi åker till själva Ullared på lördagsmorgon. Längtar redan!

» Happily

Godmorgon världen!
Är nu Påväg mot bussen, kallt som fan. Tog en riktigt latmorgon framför datorn. Men skoldags nu, med julspexträning! 18 december är det uppspelning! Börjar bli nervös nu. Kommer ju skämma ut mig fullständigt ;)

Har fortfarande samma problem med blogg.se! Någon annan av er som får upp det här när ni loggar in?



» Lights

Ingen bloggning idag heller, får bara upp massa reklam och sånt som inte går att ta bort när jag går in på blogg.se... 
Idag har jag bara varit i skolan, fått A på två prov, pluggat med Frida innan det blev ljusparty hos mamma. Blev sen bara att åka hem till pappa där jag nu har gjort en ansiktsmask och målat om mina naglar.
Så lite bloggläsande nu innan det är dags att sova. Godnatt!



» Sleep

Ikväll har jag bara städat med pappa innan det blev att halvsomna i soffan. Nu ligger jag i sängen och ser lite youtubevideor. Hörs imorgon!


» Cold walk


Strax hemma!

» i'm gonna stay up all night

 

Hej å hå! Idag så har jag bara dragit runt på julmarknaden. Det har blivit glögg, pepparkakor, kaneldricka(egentligen sur äppeljuice med kanel i) och lite gröt. Dock har det varit mysigt men svinkallt...

Nu sitter jag i lägenheten eftersom jag just kom hit och har börjat ladda för 1DDAY!!! Om ca 4 timmar så början One direction sända deras Livestream på 7(!) timmar. Sandra är strax påväg hit och då ska vi handla lite innan vi ska bänka oss framför tvn. Ska bli såå kul att hålla på hela natten med världens bästa kompis och killarna i 1D <3 Så vi får se om det blir mer bloggat idag!

 

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=n8Eyv9dlhmw[/youtube]

» Party-playlist!

Tänkte ge er min uppladdningslista inför fest!
 
Before party!

» The day after another.

God dag på er!

Har räknat matte hela morgonen tills nu på jag har satt på Sound of Music och njuter av min lediga dag.

Igår blev dagen ännu värre och på Öppet hus hände det en grej som gjorde mig helt chockad och ledsen så jag tog det lugnt och låg under täcket resten av kvällen.

Hoppas ni har en bra dag tills nu så hörs  vi senare.


» Filmtips för helgen

 

 

dirty dancinglethal weaponles

 

Dirty Dancing, Dödligt vapen, Les Misérables

De tre bästa filmtipsen för helgen!


» Fredag den 13

Sitter på bussen mot skolan, fredag idag!!! Dock den trettonde så var försiktiga;) jag sitter här på mitt säte på bussen, jag sitter alltid här. I öronen har jag min spellista ”musik som gör mig lycklig” känns som det behövs idag.

20130913-080959.jpg