» Öhk-Väx

Örebro-Växjö och mys!

20130925-200006.jpg


» Me, myself and i

20130924-201411.jpg

 

Har myskväll men ansiktsmask och målar mina naglar i hockeyfärger. Hoppas ni har en mysig kväll!


» Haha

Tänkte ge er lite tips på vad ni kan göra när ni har tråkigt! Haha

http://www.skrattportalen.se/index.php?page=jokes&page_key=100

 


» Godmorgon och lite allmänt provprat

 

God morgon på er!

Eftersom vi inte hörts av på ett tag tänkte jag berätta lite om vad som händer för tillfället. Jag ska ha världens mest hemska Historiaprov torsdag vecka 40 (nästa vecka alltså). Det är prov i första världskriget. Det är mycket och plugga men det är inga problem att plugga in det. Det värsta är helt enkelt provformen. Du får blanka papper och ”skriv så mycket du kan om första världskriget” på hundra minuter! Blä, jag har redan panik. 100 minuter räcker inte! Jag prövade och skriva om en av punkterna på prover igår, för att få med allt skrev jag 6 1/2 sida, hur ska jag hinna skriva om allt på 100 minuter?

Nu ska jag sluta prata om mitt hemska prov, lovar! Men ni förstår att jag sitter och pluggar ihjäl mig va?

Idag är en vanlig dag, kommer hem vid tre :)

 ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,.


» Tröttis efter lång dag!

 

Har varit en riktig mysdag! Först kalas och massa gott, sedan kom bästa Sandra hit med pizza och sedan drog alla vi plus pappas särbo ut och geocachade. Och nu är jag trött som ett as, så nu ska jag och Sandra SOVA!

20130921-232901.jpg


» Redigerat och klart

 

20130922-215453.jpg

Har suttit och redigerat bilder på Jessica i 2 timmar och är nu klar! Nu blir det sova, så får ni se bilder imorgon :)


» Simon Baker galen

 

20130922-124403.jpg

Sandra och jag bestämde oss lite random för att se en film. Blev I give it a year. Helt plötsligt ser jag att Simon Baker är med!!!!! Då var jag tvungen att se klart. Världens sämsta film, men världens snyggaste kille.


» The day

Nej jag har inte sovit till nu, men internet har krånglat till förbannelse hur länge som helst och nu är det äntligen löst! Idag är planerna att åka till min syssling vars man fyller år. Så det blir väl fika och titta lite på Metin (deras 4 månader gamla son) sen vet jag faktiskt inte, soplugget flåsar mig i nacken…

Nähä, dags att fixa sig i ordning. hör av mig sen!

 


» Change?

Jag funderar på att byta bloggportal. Jag vill ha en finare design och så är det lite allmänna problem med spotlife. Men annars gillar jag att blogga här! Splittrad…


» Välkommen till min nya blogg!

Mitt första inlägg.


» Filmtips v.38

trallall

Dessa tycker jag ni ska se i helgen! En av de få serier som inte uppföljarna är fruktansvärda, utan lika bra.


» Kloka ord från läraren

”Måla inte fan på väggen, men du kan blanda färgen”


» Snart kör vi!

Hej på er! Vilken härlig morgon, solen sken och jag var ute och gick i en timme tidigare i morse, så skönt! Snart ska Jessica komma hit och jag ska fotografera henne, ska bli kul. Hörs senare!

20130920-101802.jpg


» Herregud!

Det är helt sjukt! Vi tog regerande svenska mästarna! Vilken jävla bragd!!!

20130919-233150.jpg


» Took the bus.

20130919-171837.jpg

Hej på er! Här sitter jag och väntar på bussen till stan. Vi ska in till stan för att äta på O’learys och titta på hockeymatchen mellan Saik-ÖHK! Det är jag, mamma,Maria(mammas kompis) hennes dotter och ett mamma dotter par de känner. Mysigt värre kommer det att bli!


» Take a minute

 

20130918-211328.jpg

Efter skolan så drog vi ganska direkt på smyckesparty! Det var trevligt och blev ett fynd som ni kanske kan få se imorgon. Efteråt var det egentligen meningen att jag skulle åka till huset, men det blev istället att åka till lägenheten för varma mackor och tvtittande. Så det ska jag fortsätta med nu!


» På mina naglar i höst! Del 2

höstnaglar 2
 
En härlig vinröd/lila färg, en grå och en guldbrun glittrig. Älskar verkligen dessa färger.

» The morning

Morrn!

Sitter i lägenheten och äter frukost, för att jag följde med mamma till hennes särbo igår. Vi åt gott, geocachade lite (lyckades lura dem i geocaching också;)) och myste framför hockeyn. Matchen gick åt helvete men annars var det trevlig.

Så idag är det en vanlig onsdag, har anmälning till lucia, julspex och sedan massa jobbiga lektioner man inte orkar med egentligen.

Nu måste jag skynda mig ser jag! Hörs senare.


» Ö H K !

 

 

Myskväll med lite gott och hockey på TVn. Heja heja Rödvit!


» På mina naglar i höst! Del 1

höstnaglar

Brunt, Militär grönt och svart, Kan inte bli fel!


» Påväg hem nu!

 


 

 

 


» Here i go again

 

20130916-081052.jpg

Godmorgon! Sitter i bussen påväg mot skolan, det är ju måndag. Igår kväll blev det geocaching i skogen(!) och jag som har problem med min fot (det gör as ont på ett ställe på foten, och det gör ont när jag vinklar foten på ett sätt när jag går) så det var ju inte så as kul men det gick halvdant i allafall och 3 cachar hittade och loggade. Kan ju säga att gå i skogen när det är kolsvart ute skulle jag aldrig göra själv.


» Mys

20130915-173019.jpg

 

Här myser jag! Saft och the mentalist.


» To Do's

 

 clean

 

blogging

 
 

» My girls!

 

20130914-224023.jpg

Hemma igen i huset efter en underbar kväll med 3 av mina girls! Nu ska jag bara slappa lite innan jag måste sova, sååå trött!


» Mysmorgon

20130914-111304.jpg

 

Jag tar en lång mysmorgon!


» Snark

Jag blir kvar hos pappa i helgen. Så ikväll har vi fikat, ätit pizza och Geocachat med pappas särbo! Mys till 100 men vi alla är supertrötta, plus att både pappa och särbon ska upp tidigt imorgon, så det blev en halvtidig kväll! Nu ska jag snusa lugnt, godnatt!


» Nacht

Dålig bloggning, Japp. Kvällen har bestått av bråk, grinande (från min sida) och att vara ute och gå alldeles förlänge. Så nu ligger jag i min varma sköna säng. Godnatt på er


» Relaxing is living

Bokläsning och slappande efter ett prov , som för övrigt gick super. Snart ska jag med morsan och handla för helgen. Har ingen dator här så ett snabbt inlägg via telefonen får fungera

20130912-165416.jpg


» Dimmigt värre

Godmorgon! Sitter på bussen med NO-boken framför mig, provet är sista lektionen idag. Sen kanske det blir handling till tjejkvällen på lördag :)

Det är värsta dimman idag! Ser inte något alls!

20130912-081926.jpg


» Take a break? No it’s test tomorrow.

Sitter hos pappas särbo och har pluggat hela eftermiddagen, skrivit upp alla sjukdomar i hela biologiboken (nästan), det är ju prov imorgon! Snart väntas det köttfärslimpa här och innan det så ska jag väl se över plugget igen.

Måste säga att jag älskar att använda mig av highlighters!

20130911-190603.jpg


» Tolv år..

20130911-173254.jpg

 


» Just fall asleep

Ojoj, vad fort den här dagen gått! Blev PLL och plugg på förmiddagen, köra lite traktor, sedan Skype-plugga med Jessi, ännu mer PLL och nagelfix. Sedan blev det en geocaching runda med en cache loggad och klar!
Men nu måste jag sova, natti natti <3

» Today's To do's!

God morgon på er! Har precis vaknat och blir hemma från skolan idag. Vi har idrottsgrej hela dagen så jag hade inte orkat det i alla fall. Tänkte ge er min lilla To do-list för idag :)

Plugga!

Bli frisk, måste tillbaka till skola imorgon…get well

 

Städa klart mitt rum, bläää.

städa

Kolla på Pretty Little Liars!

A


» Sleep, Slept, Slept

Nu är jag helt slut. Har ätit god mat hos farmor sedan lite mitt i veckan mys med  chips och datorn framför TVn. Tänkte läsa de nya inläggen på Blogkeen appen innan jag somnar! Godnatt på er <3

 20130909-221159.jpg


» Neutrogena visibly clear

pic 148 redigerad

Dessa produkter köpte jag på apotek hjärtat för ett tag sedan. Jag letar alltid för nya saker att pröva för att se om de hjälper mot mina finnar. Så jag ska pröva dessa lite längre för att få se vad jag tycker om dem.

Neutrogena Visibly Clear Blackhead Eliminating Daily Scrub: innehåller mikrokorn och det bevisat effektiva ämnet salicylsyra, för mild rengöring av porer och avlägsnande av pormaskar. Den unika formulan går in i porerna och tar bort olja och smuts för att ge en ren hud. Den löddrande krämen är så mild att du kan använda den varje dag för att hålla din hud fräsch, mjuk och smidig.

Neutrogena Visibly Clear 2 in 1 Wash and Mask: En löddrande rengöringskräm för oren hy, som kan användas både för daglig rengöring, men också som en veckomask.

Jag använder bara 2 in 1, som mask och den andra som rengöringskräm.

Skriver om dem när jag testat ordentligt.

Förresten när jag köpte dem, var det 3 för 2 så kolla upp det!

 
 

» On my way home!

Har sluppit ifrån skolan nu! Skulle egentligen ha slutat halv ett men min fantastiska mattelärare (och även granne) sa att jag fick börja med diagnosen i matten lite på rasten och göra klart hemma så jag hann ta en buss hem. Men det har varit fruktansvärda lektioner, på slöjden så frös jag och var så fruktansvärt varm om vartannat.
Men nu ska jag se till att ta mig hem, egentligen skulle jag vilja ta en sovstund men jag har massa plugg att göra. Vi hörs lite senare❤️

» TM och slappna av.

Hejsan hoppsan lillebror!

Idag har jag hjälpt farmor att städa vinden, även fast jag är förkyld, vilket gjorde att jag stupade i soffan efteråt och låg här ett tag. Sedan fikade jag lite med pappa och hans särbo innan jag fortsatte med mitt softande. Nu tänkte jag lägga en ansiktsmask och fortsätta med mitt The mentalist Marathon! Vi får se om vi hörs mer idag :)

 the mentalist


» Metro hotel

Jag har ju sagt att jag skulle skriva om hotellet vi bodde på, men det var väl inte sådär super. Men det var billigt och oerhört trevlig personal. Och rummet var kliniskt rent! Men där slutade väl alla +. Det var hål i taket, badrumsdörren gick inte att stänga eller låsa och så vidare. Men jag vill inte klaga så vi stannar där. Vill du ha ett billigt helt okej hotell en bit utanför Stockholm, så är Metro ett bra val!

 

 metro-hotel


» Sickness

Sorry för ingen uppdatering men jag är förkyld så in i bomben! Hör av mig senare

» Problem med internet och myskväll

Jag har försökt blogga men vårat internet ligger nere, suck. Men vi har roat oss med Geocaching ikväll, tre stycken hittade. Sedan blev det en kebabtallrik och Iron Man 3. Nu ska jag se vidare så hörs vi imorgon <3


» And then the evening came

Usch vad den här dagen har gått fort! Kom inte ifrån Marieberg före klockan tre och nu är jag tillbaka här igen, köpa mer grejer till nya DvDn. Jag ska försöka få upp inlägget om hotellet i Stockholm som jag kom på igår att jag inte skrivit än ;)

Men idag eller imorgon kommer det upp.

Får se vad som händer ikväll, vi hörs lite senare.

20130907-175853.jpg


» Catch the day, or sleep long?

 Godmorrn! Eller ja, förmiddag, jag var ju vaken klockan åtta. Vi sitter hos pappas flickvän och ska fika lite innan vi drar iväg till Marieberg för att handla. Annars finns det inga planer för dagen, vi får se var vi hamnar!
 
20130907-114515.jpg

» My evening

Hela eftermiddagen har varit mysig. Först massa fika med faster och sedan en kväll med pannkakor, handarbete och tvtittande hos farmor och farfar. Nu sitter jag här och väntar på att pappa ska komma hem. Jag har inte sagt det men jag har bott själv hos pappa hela veckan när han har varit utomlands och jobbat. Så nu ska han äntligen komma hem! Men innan det har jag lite mys själv med chips, Mamma mia och bloggen. Är trött som ett as men ska hålla mig vaken ett litet tag till i alla fall.

God natt på dig! Vi hörs imorgon.

pic 001


» Tips för att fixa en grym tjejkväll!

Tänkte ge några tips för att fixa en grym tjejkväll! Jag älskar att ha tjejkvällar med massa mys med mina Girls <3

Tema eller inte tema?

Jag tycker teman är kul, brukar ha det ganska ofta, men det är trevlig att bara träffas för att slappna av och ha det trevligt. Så jag skulle säga ha inte teman hela tiden, men strunta inte heller i dem. Jag har haft ett par teman, men det roligaste var nog gala! Jag hade gjort olika priskategorier som stämde in på mina kompisar och så fick de priser, vi åt gott och hade ”galakläder”. Annars har jag haft Rocktema, 60-tals, Kändistema då vi klädde ut oss till olika och lite annat.

Mat, snacks och gott.

Maten är viktig, men du behöver inte stå hela dagen och fixa med mat. Tacos, pizza och sådant är alltid gott och så kan man laga det ihop, vilket är trevligt. Annars är det en favorit att be alla ta med någon egen plockmat, som typ knytkalas.

Efterrätt

Jag brukar även bjuda på efterrätt, något enkelt och gott som typ marängswiss, eller min favorit, allas favorit om man gillar choklad: Ni hittar den här: Trippelchokladterrin.

trippelchokladterrin

trippelchokladterrin

Snacks

Be alla att ta med något, chips, dricka och liknande. Eftersom alla antagligen har samma smak så blir det alltid en kul blandning.

Aktiviteter

Jag brukar alltid göra Quiz som passar till temat som är på festen, eller bara musikfrågor. Annars några roliga lekar, femkamp eller liknande saker. Annars tittar vi alltid på film, tips på sådana kan jag lägga upp några någon annan gång. Annars bara vanligt tjejsnack.

Annat

Ibland så sover man över, om man har kompisar som tycker om det. Annars så kan man bara ha mysiga kvällar. Det är alltid mysigt att ha lite glamour, dricka ur fina glas och så.

En bild från en av våra senaste tjejkvällar, mysigt som alltid.

BILDER 702 redigera


» Hjulen på bussen går runt, runt, runt.

Godmorgon världen!

Sitter på en guppig buss påväg mot skolan nu. Idag är det bara vanliga, oerhört lååånga lektioner.  Har bara tre stycken, vilket kanske förklarar hur långa de är.

Har tidsinställt filmtipsen för er, det är ju fredag! Inlägget borde komma upp runt lunch.

Nu ska jag planera dagen litegrann och så hörs vi runt tre!

 20130906-081046.jpg

Vilken härlig morgon det är!!


» Tired

 

Här sitter jag, farmor och farfar och tittar på TV. Är trött som stryk och skulle gärna somna direkt men lite mys ska vi ha innan :)


» Höstläsning

boktips

Tänkte ge er tre av mina bästa boktips för höstens mysiga soffhäng med en bra bok!

 Varghonans klan, I häxornas tid, Da Vinci-koden


» Morrn!

Godmorgon!

Gäsp, riktigt trött idag. Men upp och hoppa, skolan väntar. Idag är det bara ganska vanliga lektioner, fast jag har ett möte med studie och yrkesvägledaren. Vi ska snacka gymnsasieval, vilket blir ganska intressant. Vi får väl se om hon kommer på något hon tycker jag ska välja, själv är jag mest inne på samhäll, men lite hemligt så skulle jag vilja välja ekonomi. Men vi får se vad som händer med den saken!

Nu ska jag springa!

Hörs senare,


» Winds of change!

Äntligen har jag fixat en header! Gillar du den? :)

header.jpg


» snark!

Känner mig som världens sämsta bloggare men nu ska jag ska bli bättre! Ska strax sova med min snarkande hund hos mig, Godnatt!

» Plugg

Pluggtime!

20130903-151006.jpg

 


» Geocaching

Hela helgen har vi Geocachat! Det är så roligt.
Geocaching är som skattjakt med GPS. Det är något alla måste pröva på. Det finns Geocacher överallt så det är inte så svårt att börja. Ladda ner gratis appen eller skapa ett gratiskonto på geocaching.se
Vi ses ute i geo-världen, se upp för mugglare! ;)